ابتلا به کووید ممکن است خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان را افزایش دهد!

ابتلا به کووید ممکن است خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان را افزایش دهد!

دوشنبه، 16 اسفند ماه 1400

یک مطالعه جدید و بزرگ نشان داد که در سال پس از ابتلا به کووید، احتمال ابتلا به اختلالات روانپزشکی در افراد نسبت به افرادی که مبتلا نشده بودند به طور قابل توجهی بیشتر بود. انزوای اجتماعی، استرس اقتصادی، از دست دادن عزیزان و سایر مبارزات در طول همه گیری همه گیر به افزایش مشکلات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی کمک کرده است.

اما آیا ابتلا به کووید به خودی خود خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان را افزایش می دهد؟ یک مطالعه جدید بزرگ نشان می دهد که می تواند.

این مطالعه فقط بیمارانی را شامل می‌شود که حداقل دو سال قبل از ابتلا به ویروس کرونا هیچ تشخیص یا درمانی برای سلامت روان نداشته‌اند و به محققان این امکان را می‌دهد تا بر تشخیص‌های روانپزشکی و درمان‌هایی که پس از عفونت کرونا رخ داده است تمرکز کنند.

این مطالعه نشان داد افرادی که مبتلا به کووید بودند 39 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی و 35 درصد بیشتر در معرض تشخیص اضطراب در طی ماه‌های پس از آلودگی نسبت به افراد بدون کووید در همان دوره قرار داشتند. بیماران کووید 38 درصد بیشتر از افراد غیر مبتلا به اختلالات استرس و سازگاری و 41 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات خواب بودند.

دکتر پل هریسون، استاد روانپزشکی در دانشگاه آکسفورد که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «به نظر می‌رسد در ماه‌های پس از کووید، تشخیص‌های سلامت روانی بیش از حد آشکار است. او گفت که نتایج بازتاب تصویر در حال ظهور از سایر تحقیقات، از جمله مطالعه سال 2021 است که او نویسنده آن بود، و "این موضوع را تقویت می کند که چیزی در مورد کووید وجود دارد که افراد را در معرض خطر بیشتر بیماری های روانی رایج قرار می دهد."

داده ها نشان نمی دهد که اکثر بیماران کووید دارای علائم سلامت روان هستند. تنها بین 4.4 تا 5.6 ​​درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه تشخیص افسردگی، اضطراب یا استرس و اختلالات سازگاری را دریافت کردند.

دکتر هریسون گفت: "خوشبختانه این یک اپیدمی اضطراب و افسردگی نیست." "اما این بی اهمیت نیست."

محققان همچنین دریافتند که بیماران کووید 80 درصد بیشتر از افرادی که کووید ندارند در معرض مشکلات شناختی مانند مه مغزی، سردرگمی و فراموشی هستند. این مطالعه گزارش داد که آنها 34 درصد بیشتر احتمال دارد به اختلالات مصرف مواد افیونی، احتمالاً از داروهای تجویز شده برای درد، و 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات مصرف مواد غیرافیونی از جمله اعتیاد به الکل باشند. 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.