ماه‌ها پس از عفونت، برخی از بیماران به دفع COVID-19 در مدفوع خود ادامه می‌دهند!

ماه‌ها پس از عفونت، برخی از بیماران به دفع COVID-19 در مدفوع خود ادامه می‌دهند!

دوشنبه، 3 مرداد ماه 1401

یک مطالعه جدید در مورد تأثیر COVID-19 بر سلامت روده ممکن است یک نقشه راه برای درک بهتر COVID-19 ارائه دهد. این مطالعه که نمونه‌های مدفوع افرادی را که قبلاً به کووید-19 آلوده شده بودند آزمایش کرد، نشان داد که برخی از افراد تا هفت ماه پس از تشخیص، ویروس را در مدفوع خود دفع می‌کنند.

این مطالعه به تحقیقات در مورد تداوم COVID-19 در میکروبیوم روده می افزاید و می تواند انگیزه مطالعات آینده در مورد محل ماندن COVID-19 در بدن و چگونگی ایجاد عفونت مداوم یا واکنش ایمنی باشد.

آمی بات، MD، PhD، دانشیار پزشکی و ژنتیک در دانشگاه استنفورد و نویسنده این مطالعه، به Verywell گفت: «این یافته‌ها ممکن است پایه‌ای باشد که چرا افراد مبتلا به کووید طولانی مدت هستند.

بات گفت که مواد ژنتیکی COVID-19 - و به طور بالقوه خود ویروس - ممکن است "برای مدت بسیار طولانی تر از حد انتظار در قسمت هایی از بدن پنهان شود".

تاکنون، داده‌ها حاکی از آن است که ویروس بیشتر از طریق قطرات تنفسی منتشر می‌شود، و اگر افراد به‌درستی دست‌های خود را بشویند، بعید است که از طریق انتقال مدفوع-دهانی به COVID-19 مبتلا شوند. بهات گفت: «معمولاً عفونت‌هایی که از راه‌های مدفوع-دهانی منتشر می‌شوند به‌عنوان بیماری‌های ناشی از غذا ظاهر می‌شوند یا از طریق قرار گرفتن در معرض سطوح، آب یا غذاهایی که در معرض مدفوع قرار گرفته‌اند و به‌درستی تمیز نشده‌اند، به دست می‌آیند.

آیا این بر نظارت بر فاضلاب تأثیر می گذارد؟

مقامات بهداشتی روندهای COVID-19 را با نظارت بر فاضلاب ردیابی کرده‌اند.3 وقتی نوبت به پیش‌بینی موج‌های آتی می‌رسد، این روش نظارتی ممکن است نسبت به توالی‌یابی مبتنی بر آزمایشگاه برتری داشته باشد، که ممکن است به دلیل کاهش قابل توجه مکان‌های آزمایش PCR، داده‌های جامعی نداشته باشد. .

بر اساس مطالعه جدید، نظارت بر فاضلاب می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد کووید-۱۹، مانند ردیابی عفونت‌های قبلی داشته باشد. می‌تواند اوج افزایش‌ها را به‌خصوص در مواقعی که افراد کمتر به دنبال آزمایش هستند، کمیت کند.

بات گفت: «این به ما کمک می‌کند بدانیم چه زمانی [کووید-19] در حال افزایش است، و همچنین به ما کمک می‌کند بفهمیم چه زمانی در حال خروج است.

بهات گفت، برخی از محققان در استنفورد در حال کار بر روی ابزارهایی هستند که چگونه از ثبت صحیح موارد قدیمی و جدید اطمینان حاصل کنند.

به گفته کنی بکمن، دکترا، مدیر مرکز ژنومیک زیست پزشکی دانشگاه مینه سوتا، که نظارت بر فاضلاب را در شهرهای دوقلو نظارت می کند، حتی بدون جدا کردن موارد قدیمی که در آن افراد دیگر عفونی نیستند، نظارت بر فاضلاب ابزاری نسبتا دقیق برای ردیابی موارد جدید باقی می ماند.

تنها 12.7 درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه، چهار ماه پس از تشخیص، و تنها 3.8 درصد هفت ماه پس از تشخیص، ویروس را دفع کردند. بکمن گفت افرادی که عفونت‌های حاد COVID-19 دارند همچنان «اکثریت قریب به اتفاق سیگنال‌ها را به فاضلاب منتقل می‌کنند. ”

در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده است که COVID-19 می‌تواند باعث علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ شود، مشخص نیست که آیا ویروس می‌تواند مستقیماً روده را آلوده کند یا خیر. مطالعه بات نشان می دهد که مورد دوم ممکن است درست باشد.

«کار ما - که در زمینه کارهای دیگر گرفته شده است - نشان می دهد که یک عفونت واقعی روده با این ویروس وجود دارد. و این ممکن است عامل علائم گوارشی باشد که برخی افراد دارند.

این یافته‌ها ممکن است در بین انواع مختلف متفاوت باشد، زیرا به نظر می‌رسد Omicron علائم GI بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی ایجاد می‌کند.

از یک طرف، این ممکن است بسیار عجیب و بعید به نظر برسد. از سوی دیگر، ما می دانیم که ویروس های کرونا وجود دارند که سایر پستانداران را آلوده می کنند که در واقع پاتوژن های اسهالی هستند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نام: بهروز زارعی

بنظرم این یک مقاله خیلی خوب بود و من کلی ازش استفاده کردم. مرسی از سایت خوبتون 1401/12/26 18:55

نام: بهروز زارعی

بنظرم این یک مقاله خیلی خوب بود و من کلی ازش استفاده کردم. مرسی از سایت خوبتون 1401/10/11 00:00

نام: بهروز زارعی

بنظرم این یک مقاله خیلی خوب بود و من کلی ازش استفاده کردم. مرسی از سایت خوبتون 1401/10/11 00:00

نام: بهروز زارعی

ریپلای جدید 1401/12/26 20:41

نام: پیمان شایان

مطلب خوبی بود 1402/01/27 19:56

نام: پیمان شایان

تست 1402/01/27 19:58

نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.