علائم Omicron BA.2 چقدر طول می کشد؟

علائم Omicron BA.2 چقدر طول می کشد؟

دوشنبه، 3 مرداد ماه 1401

دکتر ترور بدفورد، متخصص آمار زیستی در مرکز سرطان فرد هاچینسون، روز چهارشنبه به یک پانل FDA گفت: در طول موج زمستانی کووید-19، حدود نیمی از جمعیت ایالات متحده ممکن است به Omicron آلوده شده باشند. در حال حاضر، نوع فرعی Omicron BA.2 باعث افزایش جزئی موارد در برخی از نقاط کشور شده است.

هر دو BA.1 اصلی و BA.2 فرعی شناخته شده‌اند که باعث عفونت‌های خفیف‌تری نسبت به دلتا و انواع قبلی می‌شوند.

یک مطالعه پیش از چاپ روی بیش از 60000 نفر در بریتانیا نشان می دهد که افرادی که به Omicron آلوده شده اند به طور متوسط ​​حدود دو روز کمتر از افراد مبتلا به دلتا علائم دارند. ، گلودرد، عطسه و سردرد.

در اینجا آنچه شما باید در مورد طول عمر علائم Omicron بدانید و چه زمانی عاقلانه است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید، آمده است.

علائم خاص Omicron چیست؟

در فصل بهار، تشخیص تفاوت بین آلرژی فصلی، سرماخوردگی و علائم اولیه عفونت Omicron دشوار است.

لورا موریس، پزشک خانواده، پزشک خانواده و رئیس مشترک واکسن کووید-19 در این باره می‌گوید: «این امکان وجود دارد که علائم بسیار خفیف باشد، افراد آن را به‌عنوان آلرژی، فقط یک مورد کوچک از بو کردن، یا سردرد به دلیل دیگری می‌نویسند. 
در اوایل همه‌گیری، مطالعات نشان داد که عفونت‌های ناشی از سویه‌های کووید-19 در گردش معمولاً با تب و به دنبال آن سرفه، تهوع و استفراغ و سپس اسهال شروع می‌شوند. این پیشرفت می تواند به ارائه دهندگان سلامت کمک کند تا بین COVID-19 و سایر عفونت های تنفسی تمایز قائل شوند.

موریس گفت وقتی اکنون بیماران را می بیند، اغلب گلو خراشیده ای را گزارش می کنند که به گلو درد تبدیل می شود. احتقان و آبریزش بینی همراه با سایر علائم عفونت کلاسیک تنفسی فوقانی به دنبال دارد. افراد آلوده به Omicron نیز کمتر دچار تب یا از دست دادن چشایی و بویایی می شوند.

انواع قبلی کووید-19 بیشتر بر بافت ریه تأثیر می گذاشت و احتمال بیشتری برای ایجاد ذات الریه و سایر پیامدهای شدید داشت. پانگیس گالیاتساتوس، MD، MHS، استادیار پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز گفت: تحریک بافت ریه می تواند باعث سرفه خشک و تنگی نفس شود.

در حالی که Omicron ریه ها را نیز آلوده می کند، به نظر می رسد که بیشتر در راه هوایی فوقانی باقی می ماند. این بدان معناست که افراد آلوده تمایل به سرفه بیشتری دارند و خلط بیشتری تولید می کنند. افزایش سرفه می تواند بخشی از دلیل انتقال Omicron و زیرمجموعه های آن باشد.

با انواع قبلی، سرفه های خشک بود. گالیاتساتوس گفت: اکنون به شدت به یک سرفه با احساس بسیار مخاطی تبدیل شده است. "ما دریافتیم که سرفه های پس از کووید برای تخریب بافت بیشتر بیشتر طول می کشد. به نظر می رسد Omicron تاکنون چنین پیامد مشابهی نداشته باشد. سرفه وجود دارد اما معمولاً پس از یک یا دو هفته فروکش می کند.

علائم Omicron چقدر طول می کشد؟

موریس گفت که بیمار به طور متوسط ​​حدود پنج روز علائم را تجربه می کند. برای برخی، علائم تا 10 تا 14 روز طول می کشد. برخی دیگر اصلاً هیچ علامتی را تجربه نمی کنند.
موریس گفت علائمی که نشان دهنده ذات الریه یا نارسایی تنفسی است، مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرفه معمولاً دیرتر، بین روزهای پنجم تا دهم ظاهر می شوند.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید افرادی که آزمایش کووید-19 مثبت دارند، تنها به مدت پنج روز نیاز دارند تا زمانی که حداقل 24 ساعت تب (بدون کمک داروهای کاهش‌تب) نداشته باشند.
اما اگر بعد از این پنج روز تست سریع یک فرد همچنان مثبت باشد، موریس گفت که هنوز عفونی است و باید تا زمانی که در تست سریع منفی شود، ایزوله بماند.
پس از خروج از انزوا، آنها باید تا روز 10 در اطراف دیگران به پوشیدن ماسک ادامه دهند، اما در غیر این صورت می توانند به کار خود ادامه دهند.

برخلاف سال گذشته، اکثر مردم ایالات متحده اکنون در برابر COVID-19 مصونیت دارند. هنگامی که بدن برای شناسایی ویروس، چه از طریق واکسیناسیون یا عفونت قبلی آماده می شود، سیستم ایمنی تمایل دارد سریعتر واکنش نشان دهد و باعث می شود علائم حتی قبل از مسری شدن ظاهر شوند.

در برخی موارد، افراد حتی زمانی که دیگر مسری نیستند، علائم را احساس می کنند. برای چند هفته پس از بهبودی بیشتر علائم، ممکن است علائمی مانند خستگی، از دست دادن چشایی و بویایی، مه مغزی و سردرد را احساس کنید. موریس گفت، اگر پس از بهبودی، سرفه بدتر، تب جدید، درد جدید قفسه سینه یا بدتر شدن تنگی نفس را تجربه کردید.

او گفت: «اگر به نظر می‌رسد که علائم شما بهتر می‌شوند و سپس بدتر می‌شوند... این دلیل خوبی است که به پزشک مراجعه کنید یا حتی اگر علائم شما قابل توجه است به اورژانس بروید.

گالیاتساتوس موافقت کرد و گفت که خستگی و سرفه خشک ممکن است تا چند هفته پس از رفع عفونت باقی بماند. اگر این علائم و سایر علائم COVID-19 بعد از چند ماه ادامه یافت، وقت آن است که با پزشک صحبت کنید.

اگر چند هفته پس از بهبودی از کووید-19 علائم جدیدی ظاهر شد، ممکن است به دلیل شرایط دیگری باشد یا ممکن است عوارض ناشی از کووید را به تاخیر بیاندازد.

چگونه واکسیناسیون رشد علائم را تغییر می دهد

نقش واکسیناسیون علیه COVID-19 جلوگیری از شدیدترین پیامدها مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ است.

«سیستم ایمنی برای دانستن نحوه مبارزه استراتژیک با ویروس آموزش دیده است، بنابراین هیچ گاو نر در مغازه چینی وجود ندارد. گالیاتساتوس گفت: این کتاب بازی را دارد و می‌داند که چگونه می‌تواند به سرعت از شر ویروس خلاص شود.

به همین دلیل، افراد واکسینه شده نسبت به افراد بیمار واکسینه نشده علائم کمتر یا با شدت کمتری دارند و علائم آنها معمولاً سریعتر برطرف می شود.

همچنین واکسینه شدن به طور قابل توجهی خطر ابتلا به کووید-19 طولانی مدت را کاهش می دهد. موریس گفت افراد واکسینه شده حدود 50 درصد کمتر به علائمی مبتلا می شوند که یک ماه یا بیشتر طول بکشد.

گالیاتساتوس گفت، اما حتی افراد واکسینه شده و کسانی که یک مورد خفیف دارند نیز باید برای محافظت از دیگرانی که ممکن است مستعد ابتلا به بیماری‌های شدید باشند، احتیاط کنند. این به معنای کوشا بودن در مورد ایزوله کردن و پوشیدن ماسک و انجام آزمایش کووید-19 پس از قرار گرفتن در معرض احتمالی است.

"اگر هدف ما این است که کووید را از جهان خارج کنیم، باید تمام تلاش خود را بکنیم تا به آن مبتلا نشویم. گالیاتساتوس گفت و نگرفتن آن به معنای پوشیدن ماسک است. "از زندگی لذت ببرید، فقط با ماسک صورت این کار را انجام دهید."

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.