اگر قبلا به عفونت COVID-19 مبتلا شده باشید در برابر دلتا مقاوم تر هستید!

اگر قبلا به عفونت COVID-19 مبتلا شده باشید در برابر دلتا مقاوم تر هستید!

شنبه، 14 اسفند ماه 1400

یک مطالعه جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) نشان می‌دهد افرادی که قبلاً به COVID-19 آلوده شده بودند، در مقایسه با افرادی که به‌ تنهایی واکسینه شده‌اند بهتر در برابر نوع دلتا محافظت می‌شوند. 

علاوه بر این، محققان دریافتند افرادی که هم واکسینه شده بودند و هم از عفونت قبلی ناشی از کووید-19 جان سالم به در برده بودند، بالاترین محافظت در برابر دلتا را در طول افزایش سال گذشته داشتند. کمترین میزان محافظت در میان افرادی بود که هرگز آلوده یا واکسینه نشده بودند.

اریکا پان، پزشک اپیدمیولوژیست ایالت کالیفرنیا، به Verywell گفت: «افرادی که قوی‌ترین مصونیت را دارند افرادی هستند که «ایمنی ترکیبی» نامیده می‌شود که واکسینه می‌شوند و سپس آلوده می‌شوند. "هر بار که در معرض واکسن یا عفونت قرار می گیرید، می تواند ایمنی شما را بهبود بخشد."

افرادی که واکسینه شده بودند و عفونت قبلی داشتند مصونیت پیدا کردند و میزان بستری شدن در بیمارستان در مقایسه با گروه‌های واکسینه نشده کاهش یافت. نویسندگان این مطالعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفتند: «این نتایج نشان می‌دهد که واکسیناسیون در برابر COVID-19 و بستری شدن مرتبط با آن در بیمارستان محافظت می‌کند و زنده ماندن از عفونت قبلی از عفونت مجدد محافظت می‌کند.»

مصونیت طبیعی برخی از محافظت را ارائه می دهد

محققان داده‌های حدود 1.1 میلیون مورد در کالیفرنیا و نیویورک را بین پایان ماه مه و نوامبر 2021 تجزیه و تحلیل کردند. آنها خطر ابتلا به کووید-19 و بستری شدن در بیمارستان را در میان چهار گروه از افراد مطالعه و تجزیه و تحلیل کردند

واکسینه شده با عفونت قبلی
بدون عفونت قبلی واکسینه شده است
با عفونت قبلی واکسینه نشده باشد
واکسینه نشده بدون عفونت قبلی

در یافته‌های اولیه این مطالعه، افراد مبتلا به عفونت قبلی در مقایسه با افرادی که واکسینه شده بودند و سابقه عفونت قبلی نداشتند، میزان موارد بالاتری داشتند. اما ماه‌ها بعد، با غالب‌تر شدن واریانت دلتا در سراسر ایالات متحده، آن یافته‌های اولیه تغییر کرد. . طبق این مطالعه، زمانی که دلتا در گردش بود، افرادی که از عفونت قبلی جان سالم به در بردند نسبت به افرادی که به تنهایی واکسینه شده بودند، موارد کمتری داشتند.

بنجامین سیلک، دکترای دکتر، سرپرست نظارت و تجزیه و تحلیل CDC در Epi-Task Force، در تماسی با رسانه ها گفت: «قبل از نوع دلتا، واکسیناسیون کووید-19 به محافظت بهتر در برابر عفونت بعدی نسبت به زنده ماندن از عفونت قبلی منجر شد. با این حال، وقتی به تابستان و پاییز 2021 نگاه می کنیم، زمانی که دلتا در این کشور مسلط شد، زنده ماندن از یک عفونت قبلی اکنون محافظت بیشتری در برابر عفونت بعدی نسبت به واکسیناسیون ایجاد می کند.

کارشناسان بهداشت تاکید می‌کنند که علی‌رغم اینکه عفونت قبلی سطحی از محافظت و مصونیت را فراهم می‌کند، واکسیناسیون امن‌ترین راهبرد در برابر COVID-19 است.

CDC توصیه می کند بلافاصله پس از بهبودی از بیماری واکسن های خود را دریافت کنید، مگر اینکه با آنتی بادی های مونوکلونال درمان شده باشید. اگر درمان های آنتی بادی دریافت کرده اید، باید 90 روز صبر کنید. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اگر ۹۰ روز پس از عفونت منتظر بمانید تا واکسینه شوید، سطح آنتی‌بادی به تعداد بالاتری می‌رسد. اما آنها اضافه می کنند که باید از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای مشاوره بخواهید

محققان خاطرنشان می کنند که نتایج این مطالعه CDC در مورد نوع Omicron ویروس که 95 درصد موارد در ایالات متحده را تشکیل می دهد و تأثیری که ممکن است دوزهای تقویت کننده داشته باشد، اعمال نمی شود.

آیا این بدان معناست که بهتر است به طور طبیعی به COVID-19 مبتلا شوید؟

به گفته کارشناسانی مانند پان، آلوده شدن هدفمند به کووید-19 بهتر نیست. او می گوید از آنجایی که کووید-19 خود یک عفونت است، وقتی فردی آلوده می شود، می تواند پیامدهای جدی از جمله بستری شدن در بیمارستان و مرگ را به همراه داشته باشد.

مطالعه CDC از این امر حمایت می کند و بیان می کند که به دست آوردن ایمنی از طریق عفونت طبیعی خطرات قابل توجهی دارد. به طور خاص، عفونت اولیه در میان افراد واکسینه نشده، خطر ابتلا به بیماری جدی، بستری شدن در بیمارستان، عوارض طولانی مدت و مرگ را افزایش می دهد.

رابرت جی لاهیتا، دکتر، مدیر مؤسسه بیماری‌های خودایمنی و روماتیسمی در Saint Joseph Healthcare، به Verywell گفت که انتخاب ایمنی طبیعی و نداشتن هیچ گونه محافظتی - مانند واکسن - فرد را در معرض خطر بیماری جدی قرار می‌دهد.

لاهیتا گفت: «اگر به کووید مبتلا شوید و واکسن نزنید، هیچ راهی ندارید که بدانید به شدت بیمار خواهید شد. شدیدترین گونه ای که به طور متوسط ​​دیده ایم. نتیجه این است که شما با واکسینه نشدن و تکیه بر مصونیت طبیعی، ریسک بزرگی را متحمل می شوید.

پان اضافه کرد که آلوده شدن به COVID-19 می تواند منجر به عوارض و علائم طولانی مدت شود.

پان گفت: "ما بیشتر و بیشتر در مورد کووید طولانی مدت و تعداد افراد مبتلا به علائم طولانی مدت می آموزیم." پان گفت: "مطالعات مختلفی در حال انجام است که نشان می دهد کووید طولانی مدت می تواند باعث مشکل در تنفس، خستگی، سردرد، درد عضلانی و ... شود. حتی گزارش هایی از مشکلات عصبی - مانند اینکه مردم قادر به درست فکر کردن نیستند. به همین دلیل است که واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از مردم است.»

مصونیت طبیعی چقدر دوام می آورد؟

به گفته پان، طول مدت مصونیت به فرد و عوامل دیگر بستگی دارد، از جمله اینکه با چه نوع بیماری آلوده شده است، میزان بیماری فرد در طول عفونت قبلی و سن.

پان گفت: «چگونه مصونیت به دست می‌آوریم و چقدر طول می‌کشد هنوز تحت بررسی‌های فشرده است، اما ما هنوز پاسخ روشن و واضحی برای آن نداریم.

سایر متخصصان از این امر حمایت می کنند و می گویند مصونیت طبیعی می تواند تا سه ماه یا حتی بیشتر طول بکشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ایمنی حتی می‌تواند از پنج تا 12 ماه طول بکشد.6 اما این امر به خود فرد بستگی دارد.

لاهیتا گفت: "ما نمی دانیم مصونیت طبیعی چقدر طول می کشد یا می تواند ادامه یابد زیرا همه افراد متفاوت هستند." "یک نفر ممکن است به کووید مبتلا شود و برای آن نوع به مدت سه ماه مصونیت داشته باشد، در حالی که فرد دیگری ممکن است شش ماه یا شش ماه مصونیت داشته باشد." یک سال. آزمایش‌های آنتی‌بادی می‌توانند به شما بگویند که آیا آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده دارید یا خیر، که برای مدتی دوام می‌آورند، اما مطلقاً هیچ راهی وجود ندارد که با اطمینان بگوییم مصونیت طبیعی برای هر فرد چقدر طول می‌کشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.