تحقیقات دکتر فائوچی درخصوص نبرد با ویروس کرونا

تحقیقات دکتر فائوچی درخصوص نبرد با ویروس کرونا

چهار شنبه، 4 اسفند ماه 1400

Anthony S. Fauci، M.D.، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID)، با بیماری های همه گیر یا عفونی غریبه نیست. او از سال 1984 به عنوان مدیر NIAID خدمت کرده و بیش از پنج دهه در آنجا کار کرده است. یکی از مهارت‌های مهمی که او در پاسخ به همه‌گیری COVID-19 به ارمغان آورده است، توانایی او در توضیح اطلاعات پیچیده بهداشتی به روش‌های واضح و عملی است. دکتر فرانسیس اس. کالینز، مدیر موسسه ملی بهداشت (NIH) می گوید: «اگر مردم واقعاً بخواهند بدانند چه خبر است، آنها می دانند که تونی این حقایق را به آنها می گوید، حتی اگر این حقایق را داشته باشند. نه حقایقی که همه لزوماً می خواهند بشنوند." دکتر فائوچی اخیراً در مورد آخرین حقایق و علم COVID-19 صحبت کرد و بر این موضوع تمرکز کرد که چگونه انواع جدید ویروس ممکن است بر مردم تأثیر بگذارد، به ویژه در مورد واکسن ها.

شما و دکتر کالینز اخیراً در NIH علیه کووید-19 واکسینه شدید. آن تجربه چگونه بود؟

بعد از اولین دوز، بازوی من، حدود هفت ساعت پس از واکسیناسیون، کمی احساس درد می کردم. این تا روز بعد ادامه داشت و در پایان روز دوم کاملاً از بین رفت. و این عالی بود بیست و هشت روز بعد، ما تقویت شدیم. این کمی متفاوت بود. کمی احساس درد می‌کردم، اما چیزی که مانع رفتن به سر کار یا عملکردم در روز معمولی 17 ساعته شود، نبود. من را اذیت نکرد. با این حال، زمانی که آن شب به خانه رسیدم، احساس سرما کردم. فکر نمی کنم اصلا تب نداشتم اما احساس سرما می کردم. بنابراین، ترکیبی از 24 ساعت درد دوباره بازو، کمی خستگی، کمی درد عضلانی، کمی سردی، و بعد از ظهر روز دوم، کاملاً از بین رفت.

چرا دریافت واکسن برای مردم ضروری است؟

این واقعاً خیلی مهم است. اول از همه، ما با واکسنی روبه‌رو هستیم که 94 تا 95 درصد اثربخشی دارد و تقریباً 100 درصد در برابر بیماری‌های شدید مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ اثربخشی دارد. بنابراین، واکسن بسیار مهم است، برای سلامتی خود، برای سلامت خانواده‌تان، و برای اطرافیانتان که ممکن است در شرایطی باشند که شرایط زمینه‌ای دارند. همچنین برای جامعه به طور کلی مهم است، زیرا هر چه تعداد افراد بیشتری واکسینه شوند، به آنچه که مصونیت گله ای نامیده می شود نزدیکتر خواهید شد. یعنی، اگر حدود 70 تا 75 درصد جمعیت را واکسینه کنیم، چنان چتر محافظتی در جامعه خواهیم داشت که ویروس جایی برای رفتن نخواهد داشت. نمی تواند افراد مستعدی را پیدا کند.

آیا پس از واکسینه شدن هنوز هم نیاز به استفاده از ماسک در اماکن عمومی دارید؟

اگر به طور کامل واکسینه شده‌اید، دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اکنون می‌گوید که می‌توانید اکثر فعالیت‌های خارج از خانه و داخل خانه را که قبل از همه‌گیری در آن شرکت می‌کردید، بدون استفاده از ماسک از سر بگیرید، به استثنای مواردی که ماسک زدن توسط ماسک مورد نیاز است. قوانین، قوانین و مقررات ایالتی، محلی، قبیله ای یا سرزمینی. هنوز باید قوانین محل کار و مشاغل محلی خود را دنبال کنید. CDC همچنان به مسافران توصیه می‌کند در هواپیما، اتوبوس یا قطار از ماسک استفاده کنند و در برخی از محیط‌های داخلی از جمله بیمارستان‌ها، پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها و زندان‌ها از ماسک استفاده کنند. در این تنظیمات ماسک لازم است، زیرا می توان تصور کرد که شما می توانید واکسینه شوید و آلوده شوید، اما آن را نمی دانید، زیرا واکسن از شما در برابر علائم محافظت می کند. هنوز ممکن است ویروسی در نازوفارنکس [قسمت بالای گلو، پشت بینی] وجود داشته باشد که می‌تواند افراد واکسینه نشده یا سایر افراد آسیب‌پذیر را در محیط‌های جمعی آلوده کند.

نوع COVID-19 چیست و چگونه این انواع مطالعه و ردیابی می شود؟

بسیاری از اصطلاحات وجود دارد که گاهی اوقات با هم عوض می شوند. نوع، نژاد، اصل و نسب - همه آنها واقعاً به یک معنی هستند. همانطور که SARS-CoV-2 تکرار می شود، تغییراتی در ژنوم آن (اغلب جهش نامیده می شود) ممکن است رخ دهد و برخی منجر به تغییر در اسید آمینه ای می شود که پروتئین ویروسی را می سازد. بیشتر جهش‌ها هیچ تأثیر عملکردی روی ویروس ندارند، اما هر چند وقت یک‌بار، مجموعه‌ ای از جهش‌ها را دریافت می‌کنید که از یک جهت دارای اهمیت هستند. این اغلب به عنوان یک نوع نامیده می شود. برخی از این گونه‌ها می‌توانند راحت‌تر پخش شوند یا پتانسیل مقاومت در برابر درمان‌ها یا واکسن‌های خاص را داشته باشند. اینها انواعی هستند که ما از نزدیک در حال تماشای آنها هستیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.