واکسن‌ های تقویت‌ کننده مناسب برای زیرمجموعه های امیکرون

واکسن‌ های تقویت‌ کننده مناسب برای زیرمجموعه های امیکرون

چهار شنبه، 22 تیر ماه 1401

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیراً به تولیدکنندگان واکسن توصیه کرده است تا واکسن‌های تقویت‌کننده خود را به‌روزرسانی کنند تا اجزای زیرمجموعه‌های Omicron BA.4 و BA.5 را در پیش‌بینی افزایش کووید-۱۹ دیگر به‌روزرسانی کنند.

به گفته مارک لوفمن، MD، MPH، رئیس بخش پزشکی خانواده و جامعه و پزشک خانواده در کوک، از آنجایی که بیماری‌های شبه آنفولانزا در طول پاییز و زمستان به اوج خود می‌رسند، موج بالقوه COVID-19 نیاز به فرمولاسیون واکسن‌های به‌روز را افزایش می‌دهد. بهداشت شهرستان.

لوفمن گفت: «جهش‌های کووید که اکنون می‌بینیم به اندازه کافی با ویروس اصلی متفاوت است تا اثربخشی توانایی واکسن برای جلوگیری از عفونت را کاهش دهد.

تجویز واکسن‌های کووید-19 سازگار با Omicron می‌تواند ایمنی را در برابر انواع در حال گردش و نوظهور افزایش دهد و محافظت بالایی در برابر پیامدهای شدید بیماری حفظ کند.

قبل از توصیه FDA، Pfizer-BioNTech و Moderna داده‌های مثبتی را در مورد یک واکسن دو ظرفیتی منتشر کرده بودند که حاوی آنتی‌ژن‌هایی برای نوع Omicron و سویه اصلی COVID-19 است.

بر اساس داده‌های گزارش‌شده، واکسن‌ها سطوح کمی متفاوت از اثربخشی را در برابر Omicron نشان دادند. فقط واکسن دو ظرفیتی Moderna به طور خاص بر علیه Omicron BA.4 و BA.5 آزمایش شده است که بدون توجه به عفونت قبلی، افزایش 5.4 برابری در آنتی بادی های خنثی کننده را نشان داد.

نامزدهای واکسن دو ظرفیتی فعلی فایزر همچنین قادر به خنثی کردن BA.4 و BA.5 هستند، اما به میزان کمتری نسبت به تأثیر آنها بر روی BA.1. این شرکت گفت که در صورت لزوم به جمع‌آوری داده‌های بیشتر برای تطبیق فرمول‌بندی‌های خود با زیرشاخه‌های نوظهور ادامه خواهد داد.

لوفمن گفت: «با توجه به جهش‌های نسبتاً سریعی که در مورد کووید مشاهده می‌کنیم، جای تعجب نیست که واکسن به‌روز شده یک نسل از جدیدترین گونه‌های در حال گردش عقب باشد.»

پری ان. هالکیتیس، PhD، MS، MPH، رئیس دانشکده راتگرز، گفت: اگرچه فرمول‌بندی‌های مجدد مفید خواهند بود، پیش‌بینی اینکه چگونه BA.4 و BA.5 در پاییز در دسترس هستند، دشوار است. هالکیتیس گفت که این فرض غلط وجود دارد که سویه اصلی کووید-19 اکنون دیگر در گردش نیست زیرا BA.4 و BA.5 رایج ترین نسخه های ویروس هستند. وی افزود که واکسن ها دو سال پیش ساخته شدند.

چه زمانی تقویت‌ کننده‌ های جدید در دسترس خواهند بود؟

هر دو سازنده واکسن داده های خود را در اواخر ژوئن با تنظیم کننده ها به اشتراک گذاشتند. لوفمن گفت: «آن‌ها اکنون برای مجوز استفاده اضطراری تحت بررسی هستند و به نظر می‌رسد در مسیر تأیید کامل FDA در هفته‌های آینده، اگر نه زودتر، در انتظار هرگونه اطلاعات جدیدی که ممکن است بر این تصمیم تأثیر بگذارد، هستند».

او توضیح داد که افرادی که در معرض خطر بالای بیماری جدی هستند احتمالاً برای واکسن های فرموله شده در اولویت قرار خواهند گرفت، اما جمعیت عمومی ممکن است زمانی که عرضه بیشتری در دست است، به واکسن های تقویت کننده دسترسی داشته باشند.

هالکیتیس گفت که توصیه می‌کند در پاییز منتظر تقویت‌کننده‌ی فرمول‌بندی‌شده مجدد باشیم، زیرا واکسن‌های اصلی "نمی‌خواهند نسخه‌های فعلی ویروس را بررسی کنند."

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.