زمان هایی که می بایست آزمایش آنتی بادی انجام داد!

زمان هایی که می بایست آزمایش آنتی بادی انجام داد!

دوشنبه، 6 تیر ماه 1401

آزمایش‌های آنتی‌بادی برای COVID-19 برای ماه‌ها در دسترس بوده است، اما جامعه پزشکی تا حد زیادی از زمان و نحوه استفاده از آن‌ها مطمئن نبوده است. اکنون، گروهی از کارشناسان امیدوارند که با توصیه‌های تازه منتشر شده، این وضعیت را تغییر دهند.

این توصیه‌ها که در ژورنال بیماری‌های عفونی بالینی در 12 سپتامبر منتشر شد، تحت هدایت انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا ایجاد شدند. توصیه‌ها اذعان می‌کنند که نگرانی‌هایی در مورد دقت آزمایش‌های آنتی‌بادی وجود دارد - همچنین به عنوان تست‌های سرولوژی شناخته می‌شود - و اشاره می‌کند که دقت "به خوبی تعریف نشده است".

با این حال، پانل نوشت، موارد خاصی وجود دارد که استفاده از آزمایش آنتی بادی ممکن است تضمین شود:

در بیمارانی که «شک بالینی بالا به COVID-19» دارند، وقتی آزمایش ویروس منفی است و حداقل دو هفته از اولین تجربه بیمار می‌گذرد.
در مواردی که ارائه دهندگان پزشکی به سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان (MIS-C) مشکوک هستند، یک عارضه COVID-19 که باعث التهاب قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.
برای مطالعات نظارتی، برای کمک به ردیابی بخشی از جمعیت در معرض COVID-19.
محققان به صراحت گفتند که این آزمایش ها برای تشخیص کووید-19 مفید نیستند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، آزمایش آنتی‌بادی COVID-19 شامل آزمایش خون برای جستجوی آنتی‌بادی‌ها یا پروتئین‌هایی است که نشان می‌دهد ممکن است فرد در گذشته عفونتی با SARS-CoV-2 داشته است، ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود. (CDC). 2 آنتی بادی ها برای بیماری خاص هستند و می توانند در برابر ابتلا مجدد به یک بیماری خاص محافظت کنند.

CDC می گوید این آزمایش ها نباید برای تشخیص عفونت فعلی COVID-19 استفاده شوند، مگر در شرایطی که آزمایش ویروسی با تاخیر انجام شود. آزمایش آنتی بادی همچنین ممکن است نشان ندهد که آیا یک فرد به عفونت فعلی COVID-19 مبتلا شده است یا خیر، زیرا ممکن است تا سه هفته پس از عفونت بدن طول بکشد تا آنتی بادی بسازد. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های کووید-۱۹ ممکن است طی یک دوره چند ماهه از بین بروند، و مشخص نیست که آیا تولید آنتی‌بادی‌ها در برابر ویروس می‌تواند ایمنی محافظتی پایدار ایجاد کند یا خیر.

زمان، آزمایش مهم است

آزمایش های آنتی بادی برای COVID-19 کامل نیستند. یک متاآنالیز از 54 مطالعه انجام‌شده توسط کاکرین نشان داد که آزمایش‌های آنتی‌بادی یک هفته پس از اولین بروز علائم در بیماران COVID-19 انجام شد و تنها 30 درصد از افراد مبتلا به این ویروس را شناسایی کردند. پس از دو هفته، آزمایش آنتی‌بادی‌ها را در 70 درصد از آن بیماران شناسایی کرد و پس از سه هفته، آنتی‌بادی‌ها در بیش از 90 درصد از افراد مورد آزمایش شناسایی شد.

دکتر جانت انگلوند، پروفسور عفونی اطفال، گفت: "زمان مهم است، زیرا اگر خیلی زود پس از آلوده شدن آزمایش شوید، ممکن است آزمایش آنتی بادی در خون شما منفی باشد و انجام آزمایش اتلاف وقت و هزینه است.

انگلوند می‌گوید: آزمایش واقعی که استفاده می‌کنید «مهم نیست» و اضافه می‌کند که «آزمایش زودهنگام ممکن است مفید نباشد».

دکتر جیمی آلن، استادیار فارماکولوژی و سم‌شناسی در دانشگاه ایالتی میشیگان، به Verywell می‌گوید: «در مورد زمان‌بندی عالی برای انجام آزمایش، این موضوع جای بحث دارد». او می‌گوید: «ما می‌توانیم بهترین حدس‌های خود را در زمان‌بندی انجام دهیم، اما تا زمانی که بیشتر بدانیم، هنوز در مرحله «بهترین حدس‌های آموزشی» هستیم.

آزمایش های آنتی بادی زیادی وجود دارد، از جمله برخی از آنها که می توانند در خانه انجام شوند. اما در این مرحله مشخص نیست که کدام بهترین است.

انگلوند می‌گوید: «من نمی‌دانم بهترین آزمایش آنتی‌بادی چیست و نمی‌دانم چه کسی آن را می‌داند. آزمایش‌های متعددی وجود دارد و روش‌های زیادی برای آزمایش آنتی‌بادی‌ها وجود دارد و بسیاری از آنها بسیار خوب هستند.»

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نام: پیمان شایان

مطلب خوبی بود 1402/04/17 15:54

نام: پیمان شایان

ممنونیم 1402/04/17 15:56

نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.