آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت (Anti SM)
آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت (Anti SM)
درخواست نمونه گیری در محل
{{services.detail.price.toLocaleString()}} تومان نامشخص
اطلاعات تماس آزمایشگاه
درخواست مشاوره
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با آزمایشگاه تماس بگیرید.
اطلاعات تماس آزمایشگاه

آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت (Anti SM)

آزمایش آنتی بادی آنتی اسمیت (Anti SM)

(Anti Smith Antibody (Anti SM

آنتی بادی آنتی اسمیت (Anti SM)

شرایط

شرایط نمونه گیری

این آزمایش نیازی به ناشتایی و محدودیت رژیم غذایی ندارد.

 

تفسیر

تفسیر آزمایش

این تست جهت تشخیص یا تفریق اختلالات خودایمنی و همچنین مانیتور کردن پیشرفت بیماری خودایمنی به کار می رود. این تست زمانی درخواست می گردد که تست ANA فرد مثبت بوده و یا زمانی که تظاهرات بالینی مشابه اختلالات خودایمنی در فرد دیده شود کاربرد دارد. چندین اتوآنتی بادی برعلیه sn-RNP یافت شده که از این بین Anti-Sm یا Anti-Smith اختصاصی برای SLE می‌باشد گرچه فقط در 20-40% این بیماران مثبت می‌گردد. Anti-U1 snRNP در 30-40% بیماران SLE یافت می شود و متناسب با شدت بیماری و ظهور علائمی مانند اسکلروداکتیلی، فنومن رینود، آرترالژی، آرتریت، میوزیت و کمی تحرکی مری می‌باشد.

همچنین این آنتی‌بادی در بیماری مختلط بافت همبند در کسانی که علائم بیماری ‌های خودایمن همپوشان را نشان می‌دهند یافت شده است. آزمایش Anti-U1snRNP را باید فقط برای کسانیکه ANA آن ها مثبت بوده ولی بین SLE و بیماری مختلط بافت همبند مشکوک هستند انجام داد، که اگر این تست هم مثبت باشد بیماری مختلط بافت همبند و اگر Anti-Sm مثبت باشد بیماری SLE خواهد بود.

 

دارو

داروها و عوامل مداخله گر

در اثر مصرف داروهایی چون Amiodarone ،Ethosuximide، Hydralazine و Procainamide نتایج به شکل مثبت کاذب و در درمان با کورتیکواستروئید ها نتایج به صورت منفی کاذب مشاهده می شوند. همچنین همولیز شدید در نتایج آزمایش تداخل ایجاد می کند.

 

نرمال

مقادیر نرمال

  • مثبت : مقادیر بیشتر از 18 AU/mL
  • مشکوک : 12 – 18 AU/mL
  • منفی : مقادیر کمتر از 12 AU/mL
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.