فایزر و مدرنا به دنبال مجوز چهارمین واکسن کووید-19 هستند!

فایزر و مدرنا به دنبال مجوز چهارمین واکسن کووید-19 هستند!

یکشنبه، 21 فروردین ماه 1401

فایزر از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می‌خواهد تا مجوز تزریق چهارمین واکسن کووید-۱۹ خود را برای افراد ۶۵ سال و بالاتر بدهد. علی خان، مدیر اجرایی پزشکی Oak Street Health، گفت: «استدلال‌های معقولی از هر دو طرف وجود دارد. "اگر من در این مورد از روی احتیاط بالا و تلاش برای محافظت از بیمارانی که از نظر ساختاری به طرق مختلف به حاشیه رانده شده اند فکر کنم، ضرورت نهایی دوز چهارم برای من تعجب آور نیست."

اوک استریت در مراقبت از افراد مسن و ذینفعان مدیکر، که بسیاری از آنها افراد رنگین پوست یا در جوامع حاشیه نشین هستند، تخصص دارد. Moderna همچنین درخواست مجوز FDA برای چهارمین واکسن کووید-19 خود را برای همه بزرگسالان داد، درخواستی گسترده تر از Pfizer.

اگر دوز چهارم مجاز باشد، انتشار ممکن است به بودجه کاخ سفید بستگی داشته باشد. مقامات فدرال می گویند که دولت بایدن در حال حاضر فاقد بودجه لازم برای حمایت از توسعه تقویت کننده دوم برای همه آمریکایی ها است.

خطر ابتلا به COVID-19 در میان افراد مسن

با ورود به سومین بهار همه‌گیری، به نظر می‌رسد موارد COVID-19، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در ایالات متحده رو به کاهش است. اما از آنجایی که نوع Omicron BA.2 در میان عفونت‌های جدید برجسته می‌شود، کارشناسان نگران هستند که این سویه بسیار قابل انتقال بتواند در هفته‌های آتی روند صعودی را تغییر دهد.

آیا Omicron BA.2 Variant Creeping در ایالات متحده است؟

علیرغم کاهش موارد ابتلا، افراد مسن و نقص ایمنی جزو آسیب پذیرترین افراد به COVID-19 هستند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، از فوریه، افراد 65 تا 74 ساله چهار برابر بیشتر از بزرگسالان کمتر از 30 سال برای ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری می شوند و 65 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این ویروس هستند. CDC). خطرات برای افراد 75 سال و بالاتر حتی بیشتر است.

داده‌های CDC از ژانویه نشان داد که بزرگسالان ۶۵ ساله و بالاتر واکسینه نشده، ۱۵ برابر بیشتر از سایر افراد در همان گروه سنی که به طور کامل واکسینه شده و تقویت شده‌اند، با خطر بستری شدن در بیمارستان مرتبط با کووید روبرو هستند.

آیا دوز چهارم موثر خواهد بود؟

بر اساس مطالعه فوریه CDC، تقویت کننده mRNA می تواند حداقل چهار ماه در برابر نوع Omicron باقی بماند. بر اساس آن جدول زمانی، افرادی که واکسن خود را در ابتدای عرضه تقویت کننده، در نوامبر 2021 دریافت کرده اند، ممکن است سطوح پایین تری از این بیماری داشته باشند.

اینکه آیا یک تقویت کننده mRNA دوم به طور قابل توجهی آنتی بادی ها را بازیابی می کند نامشخص است. بخش عمده ای از داده ها در مورد چهارمین دوز از اسرائیل می آید، جایی که یک مطالعه اخیر نشان می دهد که دوز چهارم فایزر یا مدرنا سطح آنتی بادی افراد را تا "کمی" بالاتر از میزان بدست آمده پس از تزریق سوم افزایش می دهد.

این مطالعه از گروهی متشکل از 1050 کارمند مراقبت های بهداشتی استفاده کرد که 274 نفر از آنها نوبت چهارم را از فایزر یا مدرنا دریافت کردند. محققان خاطرنشان کردند که این یک گروه کوچک برای تعیین دقیق اثربخشی شلیک چهارم است. علاوه بر این، افراد مسن در مطالعه وارد نشدند.

با این حال، بر اساس نتایج مطالعه، دوز چهارم واکسن فایزر 30 درصد در برابر هرگونه عفونت COVID-19 و 43 درصد در برابر عفونت علامتی مؤثر بود. واکسن مدرنا بدتر عمل کرد و 11 درصد در برابر هرگونه عفونت کووید-19 و 31 درصد در برابر عفونت علامتی کارآمد بود. به گفته محققان، اگر نمونه مورد مطالعه بزرگتر بود، اثربخشی در برابر عفونت علامتی می تواند حداکثر 65٪ باشد.

محققان نوشتند که به نظر می رسد حداکثر اثربخشی واکسن از طریق سه دوز واکسن mRNA حاصل می شود، بنابراین هدف از دوز چهارم بازگرداندن سطوح آنتی بادی است. آنها افزودند که دوز چهارم "ایمن زا، بی خطر و تا حدودی موثر" بود، با تفاوت کمی بین دو واکسن.

خان گفت که برای ارائه دهندگان مهم است که در صورت مجاز بودن واکسن چهارم، مکالمات شفاف با بیماران در مورد تزریق چهارم داشته باشند. او افزود که این شامل یادآوری به مردم می شود که واکسن ها در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ بهترین عملکرد را دارند.

خان گفت: «ما به خصوص در مراقبت های اولیه تشخیص می دهیم که این سفری است که همه با هم یاد می گیریم.

خان افزود که اگر تزریق چهارم برای افراد مسن مجاز باشد، تعجب نخواهد کرد، اما قبل از تعیین اینکه آیا لازم است، منتظر راهنمایی CDC است. او گفت که تفسیر داده های فعلی اسرائیل در مورد اثربخشی شلیک چهارم دشوار است.

خان گفت: «در پس‌زمینه، ما بیماران خود را برای پتانسیل چهارمین تقویت‌کننده آماده می‌کنیم و شروع به جفت کردن آن با پیامی می‌کنیم که «این واکسن سالانه آنفولانزای شما می‌شود».

خان گفت، صرف نظر از مجوز FDA، برای بیماران مهم است که اقدامات احتیاطی در برابر ویروس انجام دهند، زیرا "موارد ممکن است به سرعت افزایش یابد." این شامل پوشیدن ماسک مناسب، ماندن در مناطق با تهویه مناسب یا در خارج از منزل در صورت امکان و انجام آزمایش در صورت لزوم است. وی افزود، حتی برای کسانی که در جامعه فعلی خود احساس خطر نمی کنند، می تواند ایده خوبی باشد که با خرید چند آزمایش خانگی یا ماسک اضافی برای آینده آماده شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.