CDC دریافت سومین دوز واکسن ویروس کرونا را برای افراد دارای نقص ایمنی توصیه می کند!

CDC دریافت سومین دوز واکسن ویروس کرونا را برای افراد دارای نقص ایمنی توصیه می کند!

دوشنبه، 15 فروردین ماه 1401

مقامات بهداشتی کشور آمریکا در 13 آگوست 2021 رای دادند تا دوز سوم واکسن کووید-19 را برای برخی از افراد دارای نقص ایمنی استفاده کنند. توصیه CDC برای افرادی که به طور متوسط ​​یا شدید دچار نقص ایمنی هستند اعمال می شود. اینها می تواند شامل افرادی باشد که دارای شرایط پزشکی خاصی هستند یا درمان های زیر را دریافت می کنند:

درمان فعال یا اخیر برای تومور جامد و بدخیمی های خونی
دریافت عضو جامد یا پیوند سلول های بنیادی خونساز اخیر و دریافت درمان سرکوب کننده سیستم ایمنی
دریافت پیوند CAR-T یا سلول های بنیادی خونساز (در عرض دو سال پس از پیوند یا درمان سرکوب کننده سیستم ایمنی)
نقص ایمنی اولیه متوسط ​​یا شدید (به عنوان مثال، سندرم دی جورج، Wiskott-Aldrich)
عفونت HIV پیشرفته یا درمان نشده
درمان فعال با کورتیکواستروئیدهای با دوز بالا (به عنوان مثال، بیشتر یا مساوی 20 میلی گرم پردنیزون یا معادل آن در روز)، عوامل آلکیله کننده، آنتی متابولیت ها، داروهای سرکوب کننده ایمنی مرتبط با پیوند، عوامل شیمی درمانی سرطان طبقه بندی شده به عنوان مسدود کننده های شدید سیستم ایمنی، و TNF دیگر عوامل بیولوژیکی که سرکوب کننده سیستم ایمنی یا تعدیل کننده سیستم ایمنی هستند.

CDC تخمین می زند که 2.7٪ از بزرگسالان ایالات متحده، یا حدود 7 میلیون نفر، دچار نقص ایمنی هستند. این افراد ممکن است واکسن سوم را 28 روز یا بیشتر پس از تکمیل سری mRNA دو دوز دریافت کنند.

این توصیه برای آن دسته از واکسن‌های 5 سال و بالاتر که سری واکسن فایزر دریافت کرده‌اند و آن‌هایی که 18 سال به بالا سری واکسن‌های مدرنا را دریافت کرده‌اند و دارای نقص ایمنی متوسط ​​یا شدید هستند، اعمال می‌شود. افراد باید سعی کنند دوز اضافی دریافت کنند که با دوزهای قبلی آنها مطابقت داشته باشد. پانل گفت، اگر در دسترس نباشد، مخلوط کردن واکسن‌های mRNA برای افراد 18 سال و بالاتر مشکلی ندارد. کودکان و نوجوانان 5 تا 17 ساله در این زمان فقط می توانند واکسن فایزر را دریافت کنند

تاکنون، داده‌های کافی برای این گروه وجود ندارد که به دریافت‌کنندگان واکسن جانسون و جانسون توصیه کند که دوز اضافی یا سوم دریافت کنند (آنها می‌توانند یک تقویت کننده دریافت کنند). سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که افراد دچار نقص ایمنی که با واکسن جانسون و جانسون واکسینه شده اند، به طور مطلوب محافظت می شوند.

افزایش حفاظت از آسیب پذیرترین افراد

افراد دارای نقص ایمنی بیشتر احتمال دارد به طور جدی در اثر کووید-19 بیمار شوند زیرا احتمال کمتری دارد که پس از واکسیناسیون آنتی بادی های محافظ تولید کنند. به‌عنوان مثال، بیماران پیوند عضو می‌توانند 0 تا 79 درصد پاسخ ایمنی به واکسن‌ها داشته باشند و حدود 40 درصد از افرادی که به دلیل عفونت‌های جدید در بیمارستان بستری شده‌اند، دچار نقص ایمنی هستند.

در میان افرادی که هیچ پاسخ آنتی بادی قابل تشخیصی به برنامه اولیه نداشتند، یک سوم تا نیمی پس از نوبت سوم مصونیت داشتند. اما کارشناسان بهداشت کاملا مطمئن نیستند که افزایش آنتی بادی ها چگونه به پیشگیری از COVID-19 در این گروه ترجمه می شود.

پیتر مارکز، MD، PhD، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیکی FDA در این جلسه گفت که به نظر می رسد دوز سوم "فقط نسبتاً موثر است". وی افزود، از آنجایی که افراد به دوز اضافی واکنش متفاوتی نشان می دهند، دریافت کنندگان باید به پوشیدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و سایر اقدامات احتیاطی ایمنی ادامه دهند.

CDC آزمایش آنتی بادی را قبل یا بعد از تزریقات اضافی توصیه نمی کند. در حال حاضر، هیچ آزمایش آنتی بادی تایید شده توسط FDA برای اندازه گیری دقیق ایمنی پس از واکسن وجود ندارد.

طبق گفته Kathleen Dooling، MD، MPH، افسر پزشکی بخش بیماری های ویروسی در مرکز ملی ایمن سازی و بیماری های تنفسی، پزشکانی که از افراد مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی متوسط ​​و شدید مراقبت می کنند، باید نیازهای منحصر به فرد بیماران خود را هنگام توصیه دوز سوم در نظر بگیرند.

دولینگ گفت: "این یک گروه بسیار ناهمگن با نیازهای پزشکی بسیار پیچیده است که بسته به شرایط متفاوت است." تلاش ما در اینجا این بود که این ملاحظات بالینی را به یک نقطه شروع تبدیل کنیم، که قطعاً باید توسط تیم مراقبت بالینی که این افراد را درمان می‌کنند، تطبیق داده شود.»

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
نظر خود را ثبت کنید
* اطلاعات تماس شما نمایش داده نخواهد شد.